شکوفایی صنعت بیمه در گرو رضایت مشتریان

مجید صفدری مدیرعامل بیمه مادر برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد با اشاره به اینکه کسب رضایت مشتری هدف اصلی تمامی شرکت‌ها به ویژه بیمه است، افزود: جلب رضایتمندی مشتری پیش شرط اصلی موفقیت در همه کسب و کارهاست.
وی اظهار داشت: تامین رضایتمندی مشتریان در صنعت بیمه منوط به عمل دقیق و صحیح اجزای مختلف شبکه‌های فروش است که باید بیشتر توجه شود. این کارشناس صنعت بیمه با اشاره به اینکه عملیات بیمه گری یک کار خدماتی است، گفت:: خدمات پنج ویژگی اصلی و مهم دارد. وی افزود: نخستین و مهمترین ویژگی بحث خدمات بیمه گری ناملموس بودن و عینیت نداشتن است و این ویژگی شرایط فروشندگی بیمه را خیلی تخصصی جلوه می‌دهد. صفدری در ادامه پیچیدگی را دومین ویژگی خدمات بیمه گری برشمرد و اظهارداشت: پیچیده بودن خدمات بیمه گری نیاز به تخصص اولیه و شرایط لازم است تا بتوان به نحو احسن این خدمات را به مردم و جامعه ارائه کرد. وی گفت: کارشناسان و صاحب نظران به این سبب فروشندگی بیمه را از جمله تخصصی‌ترین رشته‌های حال حاضر می‌دانند. این کارشناس صنعت بیمه افزود: فروشندگان باید سه ویژگی بارز داشته باشد، چون سه نوع رفتار از قبیل: «منطقی و عقلانی»، «تجربی» و «اجباری و اجتماعی» در مصرف کنندگان دیده می‌شود. وی تصریح کرد: با توجه به سه نوع رفتار مصرف کنندگان و دو ویژگی مهم خدمات بیمه گری (ناملموس بودن و پیچیدگی) فروش بیمه نامه و فعالیت در رابطه با فروش بیمه نامه نیاز به تخصص‌های خاص دارد. صفدری می‌گوید: نخستین ویژگی یک فروشنده متخصص داشتن اطلاعات علمی کافی از کالاهای در معرض فروش است. وی توصیه کرد: دست اندرکاران شبکه فروش باید همواره اطلاعات دقیق، جامع و کامل از محصولات و خدمات مورد ارائه به مردم داشته باشند. حمیدرضا حاجی اشرفی رئیس هیئت مدیره و سخنگوی انجمن کارشناسان صنعت بیمه نیز در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد گفت: قدمت فعالیت این انجمن به بیش از ۱۵ سال می‌رسد. وی با بیان اینکه انجمن تخصصی کارشناسان صنعت بیمه ۱۰ هدف اصلی دارد، افزود: توسعه فرهنگ آموزش و ترویج بیمه و همچنین ارائه خدمات مشاوره تخصصی به صنعت و شرکت‌های بیمه از جمله اولویت‌های مهم این انجمن است. رئیس هیئت مدیره و سخنگوی انجمن کارشناسان صنعت بیمه در ادامه با اشاره به این جمله که بیمه امروز در تسهیل و رونق فعالیت‌های اقتصادی در جامعه نقش اساسی دارد، اظهارداشت: بیمه و بانکداری در شرایط فعلی از ملزومات اقتصاد مدرن هستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.