• ۞ امروز پنج شنبه, ۳ خرداد , ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۷:۵۹
  • روز خود را با این ۵ صبحانه مقوی شروع کنید

    همان طور که بسیاری از ما می‌دانیم، صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی در طول روز است. دانشمندان در تحقیقات خود متوجه شده‌اند که حذف صبحانه از وعده‌های غذایی روزانه باعث بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا و سکته و دیابت و حتی چاقی می‌شود.
    در اینجا می‌خواهیم ۵ صبحانه مقوی برای شروع روز را معرفی کنیم:

    ۱. اسموتی سبز
    یک صبحانه ساده و راحت و همراه با سبزیجات فراوان می‌تواند اسموتی سبز باشد. کلم پیچ، امگا۳، روغن کانولا، موز و ماست یونانی از جمله موادی هستند که می‌توانند انرژی شما را در طول روز تامین کنند
    صبحانه سبز اسموتی
    جدول ارزش غذایی:
    کالری ۲۴۳ کیلو کالری
    چربی ۱۰ گرم
    کربوهیدرات ۲۷ گرم
    شکر ۱۸ گرم
    فیبر ۶ گرم
    پروتین ۷ گرم
    چی لازم دارم:
    ۴-۵ عدد برگ تازه اسفناج
    ۱۰۰ گرم گل کلم بروکلی
    ۲ ساقه کرفس
    ۴ قاشق غذا خوری پودر نارگیل(البته اگر تازه باشه بهتره)
    ۱ عدد موز
    ۳۰۰ میلی لیتر شیر سویا
    چه جوری درست میشه:
    تمامی مواد را درون یک مخلوط کن قوی ریخته، مخلوط کن را روشن میکنیم تا زمانی که مواد اولیه خوب صاف شود. سپس آن را در لیوان کریستال بلوری بریزید. تا ضمن خوردن بتونید از رنگ آرام بخش اون نیز لذت ببرید. ضمن اینکه می تونید از یک برش لیموی تازه، برای تزئیین ظرفتون استفاده کنید.

    ۲. جو
    جو سرشار از کربوهیدرات‌ پیچیده و فیبر است و می‌تواند شما را سرشار از انرژی کند. اگر صبح‌ها وقت کمی دارید، می‌توانید از شب قبل جو را با شیر یا ماست، میوه تازه، خشکبار مخلوط کنید و در یخچال بگذارید تا برای صبحانه‌تان آماده شود.

    ۳. بوریتو
    اگر به دنبال یک صبحانه‌ پر از ادویه هستید، بوریتو می‌تواند گزینه مناسبی باشد:
    چی لازم دارم:
    نان پیتا ۴ عدد
    ژامبون بره ۵ ورقه
    کره ۱ قاشق غذاخوری
    تخم مرغ زده شده ۴ عدد
    گوجه فرنگی ریز خرد شده ۱ عدد کوچک
    سالسای گوجه فرنگی برای سروبوریتو
    چه جوری درست میشه:
    ژامبون ها را به مدت ۴ الی ۵ دقیقه داخل ماکروویو یا فر (البته احتیاج به زمان بیشتر دارد) می گذاریم تا کمی حالت کریسپی (ترد) پیدا کند و یا می توانیم آنها را کمی تفت دهیم. سپس آنها را به قطعات کوچک خرد می کنیم.
    در یک تابۀ مناسب، کره را می ریزیم و آن را روی حرارت می گذاریم تا ذوب شود. تخم مرغ زده شده را داخل کرۀ داغ می ریزیم تا به حالت املت در آید. سپس گوجه فرنگی خرد شده و ژامبون های خرد شده را داخل آن می ریزیم. آنها را به مدت ۳۰ ثانیه الی ۱ دقیقه روی حرارت می گذاریم.
    نان های پیتا را باز می کنیم و داخل هر یک کمی از مخلوط تخم مرغ می ریزیم و آنها را، لوله کرده و با سالسا سرو می کنیم.

    ۴. پنکیک
    اگر به فکر یک صبحانه مناسب هستید، می‌توانید از پنکیک‌های پروتئیتی استفاده کنید. پنکیک‌های پروتئینی که از تخم مرغ و کره بادام زمینی درست شده‌اند، می‌تواند جایگزین مناسبی برای پنکیک‌های معمولی باشد.
    چی لازم دارم:
    کره (نرم شده): نصف قاشق غذاخوری
    شکر: یک قاشق غذاخوری
    تخم مرغ: یک عدد
    نمک: نصف قاشق چای خوری
    شیر: یک و نیم پیمانه
    آرد: ۱و نیم پیمانه
    بیکینگ پودر: یک قاشق غذاخوری
    کشمش: به میزان دلخواه
    چطور بپزم:
    • شکر، آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید.
    • تخم مرغ، کره وشیر را به مخلوط اضافه کنید و با استفاده از یک همزن، آن ها را خوب با هم مخلوط کرده تا نرم و روان شوند.
    .اگر مایل بودید میتونید تو این قسمت کشمش رو اضافه کنید.
    • در یک تابه نچسب، کره را ذوب کنید.
    • یک چهارم از مخلوط را درون تابه ریخته و روی حرارت متوسط، به مدت ۳ دقیقه یا تا زمانی که رویه آن پف کرده و بالا بیاید آن را حرارت دهید سپس پنکیک را برگردانده و طرف دیگر را ۲ دقیقه دیگر یا تا زمانی که قهوه ای رنگ شود حرارت دهید.
    • همین کار را با مابقی مایه انجام دهید.

    ۵. پنیر و میوه
    اگر می‌خواهید یک صبحانه جمع و جور داشته باشید، پنیر کلبه را فراموش نکنید. همراه با تکه‌های میوه تازه یا یخ زده می‌تواند صبحانه‌ی مقوی را برای شما به ارمغان آورد.

    

    پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.