آیا می‌خواهید جوان‌تر شوید؟

 محققان اظهار داشتند ورزش ایروبیک، می‌‌تواند بهترین نوع فعالیت بدنی برای افراد بالای ۶۵ سال باشد، زیرا که باعث معکوس کردن برخی جنبه‌‌های روند پیرشدن سلول‌‌ها می‌‌شود. یافته‌‌ها نشان می‌‌دهند، فعالیت‌‌های هوازی شدید، مانند دویدن و راه‌‌رفتن باعث افزایش میزان پروتئین عضلات، افزایش میزان کارایی بدن در فعالیت‌‌های شدید و افزایش حجم عضلانی به‌خصوص در افراد مسن می‌‌شود.
هورمون ضدپیری به‌نام «کلوزو»، می‌‌تواند از ابتلا به بیماری‌‌های کلیوی در افراد دیابتی جلوگیری کند. «سریکوماران نایر»، غده‌‌شناس کلینیک تحقیقاتی مایو در آمریکا گفت: «ما مردم را به ورزش مداوم تشویق می‌‌کنیم، اما توصیه‌ی ما به افراد مسن این است که فعالیت ورزشی شدید تحت نظر متخصص می‌‌تواند بهترین گزینه باشد.»
او اضافه کرد که این نوع از فعالیت ورزشی می‌‌تواند به سوخت‌‌و‌‌ساز بدن کمک کرده و برای سلول‌‌های بدن بسیار مفید واقع شود. کاهش در حجم میتوکندری و کارایی آن از اتفاقات معمول در دوران پیری است. فعالیت ورزشی شدید به‌طور چشم‌گیری فعالیت‌‌های سلولی مسئول ساخت پروتئین‌‌های جدید و سنتز سلولی را افزایش می‌‌دهد که در نتیجه، باعث کاهش چشم‌گیری در روند پیری افراد می‌‌شود. نایر اضافه کرد که علاوه بر فعالیت ورزشی شدید که باعث کاهش سرعت روند پیری می‌‌شود، اضافه کردن تمرینات استقامتی می‌‌تواند باعث افزایش قدرت عضلانی افراد شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.