هت تریک کیفی آسیاتک در ارزیابی مدل CRA سازمان تنظیم مقررات

پایگاه خبری کوتاه آنلاین – بر اساس نتایج حاصل ازهشتمین دوره ارزیابی رتبه بندی و انتخاب اپراتور برتر سال ۱۳۹۶ سازمان تنظیم ارتباطات و مقررات رادیویی، شرکت آسیاتک برای سومین بار پیاپی و چهارمین بار در دهه ۹۰ موفق به کسب رتبه اول و دریافت گواهینامه ۴ستاره گردید.

توسعه کیفیت، هدف اصلی آسیاتک

محمد علی یوسفی زاده مدیر عامل شرکت آسیاتک در این باره گفت: شرکت آسیاتک از چند سال گذشته تا کنون، توسعه کیفیت و حرکت در مسیر تعالی و سرآمدی را هدف اصلی خود قرار داده است.

وی افزود: بر همین اساس و بر خلاف سازمان های سنتی که تنها یک واحد در مجموعه آن ها متولی ارتقاء و  کنترل کیفیت است، با تمرکز بر مدل های بین المللی کیفی و نشر کیفیت به عنوان جزء لاینفک فرآیندهای کاری آسیاتک و همچنین استفاده از خودکنترلی و پایش های مکرر و منظم دوره ای، کلیه لایه های سازمان با مقوله افزایش بهره وری عجین شدند.

یوسفی زاده گفت: با تکیه بر مدلهای بین المللی و ملی از جمله الگوی اپراتور برتر (CRA)، مدل جایزه ملی کیفیت (INQA) و همچنین مدل بنیاد کیفیت اروپا (EFQM) و استاندارد های مدیریتی، سازوکار هدایت و راهبری فرآیندهای آسیاتک طرحریزی گردیده است.

مدیر عامل آسیاتک ادامه داد: توسعه سیستمهای مدیریتی در آسیاتک با استقرار نظام مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد ISO 9001 در سال ۱۳۹۰آغاز شد. همچنین در ادامه این راه سایر استانداردهای مدیریتی از جمله ISO 14001، ISO 10001، ISO 10002، ISO 10003، ISO 10004، ISO 10015، و نظام خانه داری محیط کار بر اساس ۵S در سال ۱۳۹۱ در شرکت آسیاتک پیاده سازی گردید.

وی افزود: در ادامه همین روند، توسعه سیستمهای مدیریت با الگوبرداری از استانداردهای ISO 27001و ISO 20000 و خطوط راهنمای ITIL و eTOM فرآیندهای کسب و کار خود را بروز نمود.

یوسفی زاده ادامه داد: در طی سالهای گذشته، بروزرسانی تمامی ساختارهای فوق انجام شده به نحوی که آسیاتک همیشه اولین شرکت در صنعت ICT بوده است که با آخرین نسخه های استانداردها ، انطباق یافته است. ازجمله این استانداردها می توان به ISO 9001 ویرایش سال ۲۰۱۵ اشاره کرد که اولین گواهینامه صادره در صنعت ICT متعلق به شرکت آسیاتک است.

وی تصریح کرد با توجه به برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته در این شرکت، کسب مجدد عنوان برترین اپراتور ارتباطات ثابت کشور راضی کننده نبوده و فاصله کوتاه باقی مانده تا دریافت تندیس CRA نیز دور از دسترس نیست.

آسیاتک و دریافت جوایز متعدد ملی و بومی در دهه ۹۰

آسیاتک همزمان در سال ۱۳۹۱ با تکیه بر مدل های ملی اقدام به توسعه متوازن سازمان و فرآیندهای خود بر اساس مدلهای ملی جوایز تعالی و کیفیت نمود. در این راستا با اعتقاد به اینکه نتایج ارزیابی قابلیت نمایش عمق اجرای سیستمها و ساختارهای طرحریزی شده را دارا می باشند، افتخارات زیر بدست آمد :

الف – جایزه ملی کیفیت فناوری اطلاعات و ارتباطات – ICTINQA

۱-    گواهینامه اهتمام به کیفیت در سال ۱۳۹۰

۲-    تقدیرنامه دو ستاره اشتهار به کیفیت ۱۳۹۱

۳-    تقدیر نامه سه ستاره اشتهار به کیفیت ۱۳۹۲

۴-    تندیس برنزین نشان سرآمدی جایزه ملی کیفیت ICTINQA  در سالهای ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ به عنوان اولین اپراتور FCP در سطح کشور.

 

لازم به ذکر است که بعد از موفقیتهای بدست آمده در شرکت آسیاتک، سایر شرکتهای فعال در این حوزه نیز با الگوبرداری از رویکرد آسیاتک ، اقدام به توسعه سازوکارهای خود نموده و در سالهای بعد توانستند به تندیس برنزین جایزه ملی کیفیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دست یابند.

ب- جایزه ملی تعالی سازمانی

۱-    دریافت تقدیرنامه سه ستاره اشتهار به تعالی ۱۳۹۲

۲-    دریافت تقدیرنامه چهار ستاره اشتهار به تعالی ۱۳۹۳ که برترین نتیجه حاصل در حوزه جایزه ملی تعالی در صنعت ICT می باشد.

 

ج- ارزیابی اپراتورهای برتر

سازمان تنظیم مقررات در سال ۱۳۸۹ با طرحریزی نظام ارزیابی ، اقدام به ارزیابی اپراتورهای ارائه دهنده خدمت نمود. در دهه ۱۳۹۰ آسیاتک با کسب ۴ رتبه اول که سه دوره ۱۳۹۴، ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ پیاپی اتفاق افتاده است، به عنوان برترین اپراتور کشور در حوزه ارتباطات ثابت مطرح بوده است.

گفتنی است تقدیرنامه آسیاتک همزمان با اختتامیه جشنواره ملی فاوا و اعطای جوایز شهید رجایی و همزمان با ۱۴۱ امین سالگرد تاسیس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط محمد جواد آذری جهرمی، مقام وزارت، نصرالله جهانگرد معاون فناوری و نوآوری و جمعی از مسئولین عالی رتبه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اهداء شده و این شرکت برای چهارمین بار در دهه ۹۰  (سال های ۱۳۹۲، ۱۳۹۴، ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶) به عنوان برترین اپراتور ارتباطات ثابت کشور معرفی شد.



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.