ادامه روند رسیدگی به مطالبات قانونی رانندگان ، کامیونداران و شرکت‌های حمل و نقل کالا

ادامه روند رسیدگی به مطالبات قانونی رانندگان ، کامیونداران و شرکت‌های حمل و نقل کالا

ادامه روند رسیدگی به مطالبات قانونی رانندگان ، کامیونداران و شرکت‌های حمل و نقل کالا

در دومین نشست کمیته راهبری حمل و نقل جاده‌ای بخش کالا، بر ادامه روند رسیدگی به مطالبات رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای کالا تأکید شد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مهندس مهران قربانی معاون حمل و نقل این سازمان، با بیان این که در سال گذشته بخش قابل توجهی از مطالبات رانندگان از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رسیدگی شده و اکنون در مرحله اجرا و ارتقای کیفیت اموراست، اظهار داشت:
بخش دیگری از مطالبات رانندگان به سایر دستگاه‌های دولتی مربوط می‌شود که این سازمان به عنوان متولی بخش حمل و نقل جاده‌‌ای، از طریق مکاتبه و برگزاری جلسات کارشناسی با سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت صمت، سازمان تأمین اجتماعی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت امور اقتصاد و دارائی( سازمان امور مالیاتی کشور) و… در زمینه رفع مسائل و مشکلات موجود، اقدام می‌نماید.
وی خاطرنشان کرد:
باتوجه به تأکیدات وزیر راه و شهرسازی درخصوص رسیدگی به مشکلات رانندگان از جمله بیمه تکمیلی درمان، تأمین لوازم و قطعات مورد نیاز، رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل و قرارگرفتن شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور، جلسات کمیته راهبری حمل و نقل جاده‌ای، در راستای رسیدگی به این موارد برگزار و از طریق مراجع قانونی و مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود.
غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا، در این نشست، گزارش جامعی  از آسیب شناسی مشکلات رانندگان و کامیونداران کشور و آخرین  اقدامات به عمل آمده  در این خصوص توسط سازمان متبوع و سایردستگاه های ذیربط ارایه کرد و افزود:
برای رفع مسائل و مشکلات شغلی رانندگان، طرح‌های پیشنهادی مربوط به بازنگری در قوانین از کار افتادگی و بازنشستگی رانندگان ، اصلاح و بازنگری در قوانین قاچاق کالا و ارز، اتصال سامانه‌های گمرکی در خصوص ورود اطلاعات شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان به سامانه سالن اعلام بار ، بازنگری در تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان حمل  و نقل جاده‌ای کالا، تا حصول نتیجه، پیگیری می‌شود.
وی اظهار داشت:
با بکارگیری فناوری های نوین از جمله راه اندازی سامانه تشخیص هویت رانندگان با اثر انگشت در پایانه های بار بندرامام خمینی (ره) و بندر شهید رجائی. همه امور توسط خود رانندگان پیگیری و واسطه‌ها تا حدود زیادی حذف شده‌اند.
گفتنی است در بخش دیگری از این نشست، نمایندگان کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان جاده ای حمل کالای سراسر کشور، دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور و نمایندگان کانون انجمنهای صنفی موسسات و شرکتهای حمل و نقل کالای داخلی کشور ، نظرها و پیشنهادهای راهبردی خود را در زمینه مسائل مطروحه بیان کردند و خواستار ادامه روند رسیدگی به مطالبات رانندگان از سایر دستگاه‌های اجرایی شدند.

print


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.